Nasz warsztat samochodowy zapewnia profesjonalne i kompleksowe usługi w zakresie diagnostyki i serwisowania układu hamulcowego oraz naprawy zawieszenia samochodów różnych marek.

Naprawa zawieszenia

Nasz serwis w Rzeszowie to doświadczeni mechanicy, którzy od lat usuwają usterki w różnego rodzaju pojazdach. Gwarantujemy najwyższej jakości usługi oraz konkurencyjne ceny.

Już dziś sprawdź, dlaczego ceni nas tak wielu klientów!

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty:

Naprawa układu hamulcowego w Rzeszowie

Hamulce to jeden z najważniejszych układów w samochodzie, ponieważ odpowiada bezpośrednio za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych uczestników ruchu. To właśnie hamulce mają za zadanie zatrzymanie rozpędzonego auta i to na jak najkrótszym odcinku drogi. Warto mieć świadomość, że hamulce w aucie to tak naprawdę skomplikowany układ, który składa się z wielu elementów. Najważniejsze z nich to:

  •   klocki hamulcowe;
  •   tarcze hamulcowe;
  •   pompa hamulcowa;
  •   przewody hamulcowe;
  •   bębny hamulcowe.

Kiedy należy serwisować układ hamulcowy?

Należy być wyczulonym na wszelkie anomalie związane z działaniem hamulców. Nie warto ryzykować i jeździć z niesprawnym układem hamulcowym. Zapraszamy do naszego serwisu, szczególnie gdy:

  •   pedał hamulca jest bardzo miękki;
  •   dochodzi do blokady kół w czasie hamowania;
  •   trudno wcisnąć pedał hamulca, a i tak nie daje to właściwego efektu;
  •   w czasie hamowania samochód jest ściągany na jedną stronę;
  •   po wciśnięciu hamulca wydziela się dym z któregoś z kół;
  •   podczas hamowania słychać zgrzyt;
  •   w czasie hamowania pedał hamulca mocno wibruje;
  •   płyn hamulcowy musi być często uzupełniany;
  •   płyn hamulcowy ścieka po kołach.

Co najczęściej psuje się w układzie hamulcowym?

Układ hamulcowy składa się z wielu elementów, ale niektóre z nich są wyjątkowo podatne na uszkodzenia. Współczesne układy hamulcowe narażone są przeważnie na następujące usterki:

  •   Zużycie klocków hamulcowych, a ściślej pisząc – ich powierzchni ściernej, która odpowiada za skuteczne zatrzymanie samochodu. Duże zużycie klocków hamulcowych oznacza wydłużenie drogi hamowania. Inna usterka to przegrzewanie się klocków w wyniku ich zablokowania w jarzmie. Ma to miejsce, gdy tłoczek hamulcowy cofa się w sposób nieprawidłowy.
  •   Zużycie tarcz hamulcowych – te są narażone przede wszystkim na uszkodzenia mechaniczne. Najczęściej pojawiają się rowki na powierzchni tarcz, co jest spowodowane zabrudzeniami na klockach hamulcowych. Tarcze mogą również ulegać korozji lub przegrzaniu przy zablokowanych klockach hamulcowych.
  •   Uszkodzony system ABS – najczęściej niesprawne są jego czujniki, co prowadzi do blokowania kół przy gwałtownym hamowaniu.

Diagnostyka układu hamulcowego w Rzeszowie

W naszym serwisie dokonujemy gruntownej i kompleksowej diagnostyki układu hamulcowego, w czasie której analizujemy m.in.:

  •   stan poszczególnych elementów układu hamulcowego;
  •   szczelność układu hamulcowego;
  •   stopień zużycia płynu hamulcowego i jego poziom;
  •   zapowietrzenie układu hamulcowego;
  •   skok pedału hamulca;
  •   działanie hamulca awaryjnego.

Co obejmuje naprawa układu hamulcowego?

Dzięki fachowej diagnostyce jesteśmy w stanie precyzyjnie ustalić stan układu hamulcowego i szybko wykryć jego usterki. Naprawa hamulców w naszym serwisie to m.in.:

  •   wymiana klocków hamulcowych;
  •   wymiana tarcz hamulcowych;
  •   regeneracja zacisków hamulcowych lub ich wymiana;
  •   wymiana bębnów hamulcowych.

W naszym serwisie dokonywana jest również wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie hamulców.

Naprawa zawieszenia w Rzeszowie

Zawieszenie samochodu to skomplikowany układ, który składa się z wielu elementów, a jego funkcją jest połączenie kół z autem. Do tego zadaniem zawieszenia jest także amortyzowanie drgań spowodowanych nierównościami pokonywanej drogi oraz wpływanie na przyczepność kół do jezdni. Niestety, w trakcie eksploatacji samochodu różne elementy zawieszenia mogą się zużywać, co oznacza konieczność ich wymiany. Z tego powodu zalecana jest regularna diagnostyka zawieszenia u dobrego mechanika. Nasz serwis zapewnia tego typu usługi oraz naprawia zawieszenie, gdy zajdzie taka konieczność.

Zużyte zawieszenie – objawy

  •   Samochód ściąga w jedną stronę – zły stan dróg jest zabójczy dla zawieszenia samochodu i najczęściej powoduje usterkę drążków kierowniczych.
  •   Duże drgania kierownicy – niesprawny układ kierowniczy.
  •   Stuki w amortyzatorze – może dojść również do wycieku oleju z amortyzatora.
  •   Kołysanie na nierównościach.
  •   Nierównomierne zużycie bieżnika opon.
  •   Duży luz na kierownicy – prawdopodobnie uszkodzony sworzeń, który łączy wahacz ze zwrotnicą.
  • Stukanie i skrzypienie w czasie jazdy – uszkodzone tuleje wahaczy.
  •   Brzdęk w czasie skręcania – prawdopodobne pęknięte sprężyny zawieszenia kierownicy.

Gdy pojawi się któryś z powyższych objawów, zapraszamy do naszego serwisu w Rzeszowie, aby zdiagnozować i wyeliminować usterkę.

Co się psuje najczęściej?

  •   Amortyzatory – przeważnie to wyciek oleju lub gazu.
  •   Sworzeń – zużywa się na nierównościach i konieczna jest jego wymiana.
  •   Wahacze – najczęściej wystarczy wymiana poszczególnych jego elementów (tuleje, sworznie). W niektórych modelach aut wszystkie elementy są połączone razem, dlatego trzeba wymieniać cały wahacz.
  •   Końcówka drążka kierowniczego – mocno zużywa się na złej nawierzchni.
  •   Łącznik stabilizatora – zużywa się najszybciej przy skrętach na nierównej nawierzchni.

Dlaczego nie wolno jeździć ze zużytym zawieszeniem?

Jazda z usterkami zawieszenia nie tylko zwiększa uszkodzenia w samochodzie, zmniejsza komfort prowadzenia pojazdu, ale także może być niebezpieczny dla użytkownika auta. Uszkodzone amortyzatory to gorsza przyczepność, trudniejsze panowanie nad pojazdem i wydłużenie drogi hamowania. Zużycie innych elementów zawieszenia także mocno wpływa na obniżenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Czy naprawdę chcesz się narażać na tego rodzaju zagrożenia i niedogodności?

Nie warto! Już dziś odwiedź nasz serwis i sprawdź zawieszenie!

Diagnostyka i naprawa zawieszenia w Rzeszowie

Już w przypadku podejrzenia, że zawieszenie może nie być w pełni sprawne, należy zgłosić się do naszego serwisu. Doświadczeni mechanicy szybko zdiagnozują problem i naprawią usterkę. Zwykle wiąże się to z koniecznością wymiany zużytej części. Najczęściej serwisowanie zawieszenia to:

  •   wymiana wahaczy;
  •   wymiana sworzni wahaczy;
  •   wymiana drążka kierowniczego;
  •   wymiana łącznika stabilizatora;
  •   wymiana tulei stabilizatora;
  •   test amortyzatorów;
  •   wymiana amortyzatorów;
  •   wymiana poduszek i łożysk amortyzatorów;
  •   wymiana łożyska McPhersona;
  •   wymiana takich części jak na przykład osłona przegubu, sprężyny zawieszenia, silentblocku wahacza, piasty przedniej lub tylnej itd.

Co po naprawie zawieszenia?

Po naprawie zawieszenia konieczne jest ustawienie zbieżności kół, aby jazda samochodem była bezpieczna, a opony trzymały się odpowiednio nawierzchni i nie zużywały się nierównomiernie. Zbieżność kół wykonujemy oczywiście w naszym serwisie.

Nasi serwisanci zawsze przestrzegają zaleceń producentów samochodów i dokładają wszelkich starań, aby przeprowadzić naprawę szybko, ale dokładnie i solidnie. Zawsze używamy tylko wysokiej jakości, sprawdzonych części.

Zapraszamy do diagnostyki i naprawy układu hamulcowego oraz zawieszenia w naszym serwisie.

Skontaktuj się z nami już dziś!